Wednesday, December 10, 2014

Nädala raamat: Gayle Forman. Kui ma jään

See on üks kohutav pisarakiskuja raamat, heas mõttes. Teemaks on meile kõigile nii kardetav stsenaarium: autoõnnetuses kaotad terve oma perekonna ning satud ise koomasse. Tähendab nii juhtus raamatu peategelasega. Lugu ise on üles ehitatud nii, et koomas tüdruk mõtleb tagasi oma elule ning nendib: tal oli kõik olemas ja nüüd on ta kõik kaotanud. Mis mõtet on veel edasi elada? Nii lihtne on mitte kunagi enam üles ärgata.
See raamat on kirjutatud ennekõike teismelistele, see on nö. noorsooraamat. Miks küll kirjanik arvab, et noored tahavad sedalaadi kirjandust lugeda? Kui mina oleksin praegu 14 või paar aastat peale, ma kohe kindlasti ei tahaks nii reaalset süžeed lehekülgedel läbi elada. Teismelise elu mõte on fantaseerida end kasvõi kuu peale, et mitte olla siin, kohe ja praegu. Aga inimesi on erinevaid.
Raamatu põhjal on sel aastal valminud ka samanimeline film, peaosas Chloe Grace Moretz. Filmi stsenaarium järgib küllaltki täpselt raamatu süžeed. Alati on parem raamat enne läbi lugeda ning seejärel filmi vaadata. Minu muljed mõlemast aga on vägagi positiivsed kuigi ma siin ülevalpool pisut protestisin. Filmi vaadates oli mõnus ära tunda dialoogikatkeid, mis raamatust juba tuttavad. Film võimendas raamatust saadud elamust just tänu fantastilisele klassikalisele muusikale.
Ameerika kirjanikult on Kui ma jään esimene eesti keelde tõlgitud raamat.
Teile lugemiselamusi soovides, Lagle

No comments:

Post a Comment