Friday, February 21, 2014

Nädala raamat: Karen Blixen. Talvemuinasjutud

See on Taani kirjandusklassiku Karen Blixeni äärmiselt kvaliteetseks lihvitud novellikogu. Kogumik sisaldab 11 lühijuttu, enamuse tegevus toimub 19.sajandi Taanimaal, mil lihtrahva üle valitsesid mõisahärrad. Juttude keskmes on tavaliselt elu murdepunktis seisev nooruk. Praegusel hetkel vastu võetud otsus kujundab tervet ülejäänud elu. Kirjutasin välja mõningad tsitaadid, mis panid minu sees midagi helisema. Toon näited.
Kui kaunid sõnad ütleb üks värske abielumees oma armsale naisele: „Ma mõtlen, et minu jaoks oled sa mu elus tuletorn, muutumatu valgus, mis õpetab mulle, millist kurssi ma pean hoidma.“
Üks noor kirjanik on arvamusel: „Kõik vahekorrad inimeste vahel sisaldavad midagi hirmsat ja julma. Aga kunstniku vahekord publikuga on kõige hirmsam ja julmem. Jah, see on niisama koletu kui abielu. /…/ Sest meie, kunstnik ja tema publik, oleme vastu omaenese tahtmist sõltuvad teineteisest, elus ja surmas, jah, kogu me eksistentsis.“
Lõpetuseks üks huvitav ütelus: „Mees ja naine on kaks lukustatud laegast, ja teise sees on teise võti.“
Teile lugemiselamusi soovides, Lagle

No comments:

Post a Comment