Thursday, June 20, 2013

Nädala raamat: Joel Haahtela. Elena

See on kerge suvine lugemine. Ühel soojal laupäeval nautlesin aias ning lugesin selle loo paari tunniga läbi. Raamat oli peaaegu otsakorral, kui see lugu lõpuks „käima“ läks. Ma sain aru, miks see vanem mees jälgib üht noort anonüümset naist. Ja kõik sai selgeks. Sai ka selgeks teadmine, et elu eelõhtusse jõudes, suurem osa ärkveloleku ajast kulub oma mõtete ja mälestuste korrastamisele ja arhiveerimisele ning kõige suuremaks väärtuseks osutub mäletamine.
Kirjanik mõtiskleb armastusest, toon siin ära ebatäpse lühendatud tsitaadi: „Armastus on kõik seetõttu, et kõik, mida me nimetame heaks, on armastus, ja kõik, mida me nimetame pahaks, on kadunud armastus. Kui ei ole armastust, on ainult üksindus ja surm. Sellepärast pean ma ütlema: armastus on kõik.“
Ning lõpetuseks veel üks kibe-magus tsitaat: „Greta küsis minult kord, kas ma armastan teda alati. Ma ei vastanud midagi ja sellest alates olen kahetsenud seda hetkelist kõhklust.“
Varem on soome autorilt eesti keeles ilmunud romaan Liblikakoguja.
Teile lugemiselamusi soovides, Lagle

No comments:

Post a Comment