Thursday, April 25, 2013

Nädala raamat: Justin Petrone. Misjonäripoos

Justin Petrone on kogunud siia raamatusse tähelepanekud elust enesest. Tema mõtted on Petronele iseloomulikus tavapärases humoorikas kastmes. See on lihtsameelne, heatahtlik huumor, see on nii naljakas ja lihtne, et mõjub puhastavalt. Küünilisuse puudumine teebki Petrone stiili nii mõnusaks, murevabaks. Ma usun, et ükski eestlane ei oskaks nii lahedalt igapäevaelust kirjutada.
Raamatus saab hea kõhutäie naerda muuseas selliste ütlemiste üle:
„Ja olen kuulnud palju lugusid mereröövlitest ja laevaõnnetustest, mis rahvusvahelist spermat läbi sajandite Eesti rannikule on toonud… Ühesõnaga, see kaev oli reostatud ammu enne seda, kui mina pärale jõudsin.“
„Kui poleks naisi meie elus, siis enamik meist, meestest, ei vahetaks vist mitte kunagi sokke.“
„Ühtäkki hakkas mulle tunduma, et minu kahe-aastane tütar on siin justkui uue alguse kehastus: äsja langenud lumehelves keset inimsita hunnikut.“ (Kui Petrone jalutab koos oma lapsega Bangkoki ööelus)
„… võib-olla on mind munadesse löödud, aga pähe minu teada mitte. Nii et mina oskan oma saatusega rahul olla.“
„Jänesed on igavad ja tuimad elukad, kes on huvitatud ainult söömisest ja pabuldamisest.“
„Olgem ausad: me räägime vanast armsast seksist. Ei ole vaja teha seda nii keeruliseks nagu mingit Eesti rahvatantsu.“
Justin Petronelt on varem ilmunud Minu Eesti 1. ja 2. osa ning esimene ilukirjanduslik romaan „Montréali deemonid“, millest kirjutasin siia blogisse eelmise aasta lõpul.
Teile lugemiselamusi soovides, Lagle

No comments:

Post a Comment