Friday, January 25, 2013

Nädala raamat: Anna Gavalda. Ma armastasin teda

Kui Teile on Anna Gavalda nimi tundmatu, siis peaksite just sellest raamatust (Ma armastasin teda) alustama, et kirjaniku loominguga tutvuda. Teos on pisut üle saja lehekülje ning peagi on Gavalda stiilinipp selge: äärmiselt lakooniline kirjapilt. Jutustus on esitatud peamiselt vaid dialoogi-juppidena. Tänapäeva kiires elutempos pole ju aega ega kannatustki lugeda lõpmatuid kirjeldusi, jutu mõtte, ivani tahaks jõuda võimalikult ruttu. Gavalda stiil sobib sel puhul ideaalselt.
Napp tekst (kui sellega harjuda) suurendab minu arvates lugemiselamust, tunded kuidagi võimenduvad, power on sees. Teemaks on muidugi armastus ja inimeste-vahelised suhted. Ei saa arugi, kui raamat on juba läbi, kuid ma hoiatan, sisu vajab tagantjärele seedimist. Mõne aja möödudes tuleb aga vastupandamatu vajadus uue Gavalda-doosi järele. Siis võib riiulist haarata juba paksema teose, näiteks Lohutaja või Koos, see on kõik. Jutustamise stiil on Gavalda kõikides teostes sama sõnaaher, tegelaste mõttemaailmad vaid erinevad. Ma armastasin teda keskmes on ühe peresuhte purunemise lõpulugu. Koos, see on kõik peamine mõte on käputäie üksildaste inimeste (igaüks oma veidrustega) ühtehoidmine. Lohutaja on lugu ühe mehe senise kooselu lõppemisest ja uue elu ülesehitamisest.
Teile lugemiselamusi soovides, Lagle

1 comment:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.

    ReplyDelete