Friday, November 27, 2015

Nädala raamat: Tommy Hellsten. Peatu - oled juba kohal


Praegusel süngel ja kõledal kaamose ajal on hea korraks aeg maha võtta, sügavalt sisse ja välja hingata ning pisut mõelda: kes ma olen? miks ma olen? kus ma oma eluga olen? jne. Imehästi sobib sääraseks sisekaemuseks Tommy Hellsteni uus raamat „Peatu – oled juba kohal“. Pealkirigi kätkeb endas paljutõotavat lubadust, et pole tarvis tormata, vaid mõtle pisut. Nagu Hellsten nendib: „Elu pole ju antud meile selleks, et me tema üle valitseksime, vaid et me teda imetleksime.“

Tommy Hellsten räägib lihtsatest asjadest lihtsate sõnadega. Ning neist sõnadest vormub elu tõde. Nii nagu on.

Kas tuleb tuttav ette: „Meie, täiskasvanud, ei oska enam olla kohal siin ja praegu. Meil on kogu aeg midagi teoksil. Me elame „siis kui“. /…/ Meil on kogu aeg kiire. Kiire tähendab seda, et oleme kogu aeg valel ajal vales kohas. Kogu aeg peaksime juba olema tegemas järgmist asja. Teha seda, mis on siin ja praegu – selleks ei ole meil aega.“

Või järgmine tõdemus: „Nõnda siis saab see, mida inimene teeb, omistab või haldab, tähtsamaks kui see, mis inimene ise on. Mulje jätmine teisele inimesele muutub tähtsamaks kui teise inimesega kohtumine. See, mis mulje asjadest jääb, muutub tähtsamaks ja tõelisemaks kui see, kuidas asjad on. Meelelahutus peab elus korvama loomuliku dramaatika, elamused aga tõelise elu. Oleme kaotamas käest oma süvaelu, inimlikkust ja koos sellega ka iseennast.“

Soome tuntud kirjanikult ja psühhoterapeudilt Tommy Hellstenilt on eesti keeles ilmunud kokku 11 raamatut. Kõige tuntum on „Jõehobu elutoas. Lähisõltuvus ja kohtumine sisemise lapsega“.

Teile lugemiselamusi soovides, Lagle

No comments:

Post a Comment