Thursday, August 28, 2014

Nädala raamat: Sadie Jones. Hüljatu

Ma olen vapustatud. Ma ei ole varem midagi sellist lugenud. Ma ütlen julgelt, et Hüljatu on minu selle aasta parim lugemiselamus. Raamatu peategelane on teismeline poiss, kes 10-aastaselt sattus oma ema surma tunnistajaks. See tegi Lewise hinge seest kohe päris katki. Ei aidanud kaasa ka tema isa pidev tõrjuv hoiak, külmus ja poja alavääristamine. Autor toob meisterlikult kild-killu haaval välja Lewise allakäigu põhjused, milleks on peamiselt teised inimesed. Tegevus toimub 1950ndate Inglismaal ja autor naeruvääristab väikekodanliku seltskondliku suhtlemise tühisust. Ühiskonnast võõrandumine ja tunne, et mitte keegi sind ei aita ning et sind ei ole mitte kellelegi vaja, viivad Lewise kuritahtliku tegevuseni.
Kuidas loobuda millestki, kui sa tead, et see sind aitab? Kuidas hoida end tagasi tegemast midagi halba, kui ainus inimene, kellele see viga teeb oled sina ise?“ Nii arutleb Lewis kui võtab isa habemenoa ja lõikab endale käsivarde. Tal on tekkinud sõltuvus endale haiget teha, et selle läbi midagigi tunda, et oled elus. Enda sandistamine toob kaasa vabanemistunde, aga hiljem võtab maad tohutu häbi.
Kuigi teema on negatiivselt emotsionaalne, teeb raamatu lugemiselamuse heaks jutustuse lõpplahendus. Päriselus ilmselt nii puntras eludes head tulemust ei ole, aga raamatus on see võimalik siiski. Jätan selle Teie avastada, vihjan vaid, et võidab armastus!
Hüljatu on inglise autori esimene eesti keelde tõlgitud raamat.
Teile lugemiselamusi soovides, Lagle

No comments:

Post a Comment