Friday, September 18, 2015

Nädala raamat: Tea Lall. Katki


Ma olen leidnud vaid mõned kirjandusteosed, mis on mind endasse vangistanud. Raamatut ei saa käest panna enne, kui viimane lehekülg on käes. Tavaliselt vajab ikka elu elamist, toimetused tegemist ja raamatusse saab süveneda siis, kui muu on tehtud. Kuid Tea Lalli esikromaan pani mind unustama kõik muu.

Ma neelasin romaani ühe hingetõmbega. Ma tundsin nagu see raamat oleks kirjutatud minule. Samad sõnad ja mõttekatked on keerelnud minulgi peas, kuid mul pole jätkunud ambitsiooni neid mõtteid kirja panna. Piisab kui ma kohtan neid tuttavaid, südamelähedasi, igati omaseid mõtteid kusagil trükisõnas jäädvustatuna, et kogeda äratundmist, kohalejõudmist ning rahu saabub hinge.

Tea Lalli romaani Katki keskmes on põlvkondade vahelised suhted, juhtides meie tähelepanu tõdemusele: kui palju haigetsaamisi ning valesti mõistmisi võiks jääda olemata kui vaid teineteisega rääkida, teineteist kuulata, teineteist austada. Me oleme siiski vaid inimesed, keegi pole eksimatu.

Teile lugemiselamusi soovides, Lagle

No comments:

Post a Comment